رواية زوجة اخي الغالية كاملة جميع الفصول
انت في الصفحة 17 من 17 صفحات
بدر: وانا بقولك مش هتروحي ايه مسمعتيش
زهرة: وده ليه يعني ؟؟؟؟
بدر: معنديش اسباب اقولهالك دلوقتي يازهرة
زهرة: طيب لما تلاقي الأسباب ابقى حاول تمنعني بقا
بتفتح الباب وتجري على برا بسرعة.. بدر بيجري وراها وبيمسكها
بدر بغضب: هو انا مش قولتلك مش هتروحي في حتة لازم اعيد كلامي كتير.. ادخلي يازهرة بالذوق احسن ما اشيلك ادخلك بالعافيه
بدر: شكل الذوق مش جاي معاكي.. تعالي بقا عشان انا خلقي ضيق
شالها بالعافيه دخل بيها على جوا وهي بتصوت وبتزعق بعلو صوتها... ناهد سمعت الصويت اللي ع السلم فتحت الباب وطلعت تجري
كانو هما دخلوا الشقة خبطت ودخلت وراهم
زهرة: انت فاكر انك تقدر تحسبني في البيت يا بدر ؟؟؟
زهرة: والله ؟؟؟؟
ناهد: مبدأيا انا آسف اني طلعت فجأة واتدخلت بينكو بس صوتكو كان عالي اوي بجد وانا اتخضيت وطلعت اجري
ثانيا بقى.. تاني مرة يا بدر لو لقيتك بتتكلم بالاسلوب ده مع مراتك هـغضب عليك وربنا ما يوريك غضب الأم ممكن يعمل فيك ايه
بدر: ماشي هسيبكو وانزل بس زهرة متخطيش برا عتبة الشقة دي ياماما.. اللهم بلغت
عن اذنكو
سابهم بدر ونزل علي تحت.. راحوا قعدوا ع الانتريه
ناهد: اول حاجة حمدالله على سلامتك ياحبيبتي.. نورتي شقتك ونورتي العماره كلها
ناهد: تاني حاجة بقى.. طبعًا انا زعقت ل بدر وقولت الكلمتين دول منها عشان انتي تحسي ان ليكي ضهر وسند من بدايتها ومتزعليش ولا تشيلي في نفسك، ومنها عشان هو قبل ما يفكر يعلي صوته عليكي تاني يفكر قبلها
بس صدقيني يا زهرة بدر بيخاف عليكي بجد وعشان كدا مكانش عايزك تنزلي.. اللي حصل مكانش قليل بردو يابنتي
حياتي كلها اتشقلبت في ثواني وكل حاجة اتغيرت وفتحت عيني لقيت نفسي متجوزة خطيب اختي وحاجة نيلة يعني **بتعيط** وحاليًا انا في أضعف اوقات حياتي محتاجة اللي يطبطب عليا ويوجهني مش اللي يزعق ويشخط
**زهرة بتحضنها جامد وبتعيط **
ناهد بتعدلها وبتمسك وشه: انا عارفه ان عمر ما حد هيقدر يملى مكان والدتك الله يرحمها بس انا من اول دلوقتي هبذل كل جهدي إني املى جزء بس من مكانها واكونلك أم موجودة معاكي طول الوقت في الحلوة والمُره
زهرة بتبتسم وبتدمع دموع فرحه: وانا هبقى أسعد واحدة في الدنيا لو عملتي كدا ويكون ليا الشرف ياطنط
ناهد: خلاص بلاش طنط دي بقا
زهرة: هيكون ليا الشرف.. ياماما ❤️❤️
ناهد بتحضنها: احلي ماما سمعتها والله
يلا احكيلي بقى ايه اللي حصل معاكي الفترة اللي فاتت دي كلها عشان اديكي نصيحتي واتابع معاكي الأحداث من اول دلوقتي
زهرة: حاضر هحكيلك
**في بيت ناهد تحت **
هند ماسكه طبق لب وبتتفرج ع التليفزيون.. لقت بدر بيفتح باب الشقة وداخل .. اول ما شافته اتخضت والطبق اتنطر من ايديها
هند بخوف: هي فين ماما منزلتش معاك ليه
بدر بيقرب ناحيتها: ماما فوق.. عندها مهمة تانية بتعملها
بس متقلقيش انا مباكلش يعني
هند: والله يا بدر لو ضربتني لا اصوت واطلع انده ل ماما
بدر بيقرب ناحيتها اكتر
هند: بدر والله ما كان قصدي اقول اللي قولته ل زهرة فوق انا بس من غيظي منها طلعت كلمتين فش غل
بدر: سيبك من الهري اللي حصل فوق ده كله عشان هحاسبك عليه بعدين.. خلينا في المهم
هند: وايه هو المهم
سند رجل على كنبة الانتريه جنبها بالظبط والرجل التانية في الأرض وبينه وبينها سنتيهات بسيطة جدا وهي بصاله وقلقانه
بدر: من كام يوم سألتك سؤال واجابتك معجبتنيش فـ هسألك نفس السؤال تاني في ظروف مختلفه ووقت مختلف واتمنى أسمع اجابه مختلفه بردو
هند: أسأل
بدر: يوم الخروجة الي حصل من شهر اليوم مشي ازاي بالتفصيل.. ولو وقعتي تفصيله واحدة والله يا هند ما هخلي فيكي حتة سليمة وانتي متعرفيش انا بالغضب اللي جوايا منكو ده ممكن أعمل ايه دلوقتي
هند: حاضر هحكيلك اللي حصل بالظبط ورزقي على الله
بدر بيرجع بضهره وبيقعد علي ترابيزة الانتريه قدامها: حلو.. كلي آذانٌ صاغية
هند: احنا نزلنا من هنا روحنا مول كدا اكلنا وحلينا ولفينا شوية في المول.. خلصنا ودخلنا كافيه نقعد شوية ونشرب حاجة طلبنا المشروبات وقبل ما تيجي مها دخلت جوا على أساس عايزة تقولهم يغيروا المشروب بتاعها من كابتشينو لـ نسكافيه بلاك عشان مصدعة.. رجعت شربنا الحاجات وخرجنا
زهرة كان باين عليها التعب والدوخه.. لقيت مها بتقولي انها ليها واحدة صحبتها دكتوره ساكنه قريب من المكان اللي كنا فيه هتاخد زهره وتطلع تكشف عليها عشان تعرف مالها، عرضت عليها اطلع معاها قالتلي لا لا العياده بتبقي زحمة فوق وهي صغيرة اصلا ف خليكي تحت في اي كافيه علي ما نخلص
خادتها وطلعت وانا قعدت تحت.. طولت اوي اوي
قعدت حوالي ساعتين او ساعتين ونص وانا قاعده تحت ارن عليها ولا بترد.. لحد ما لقيتها بترن عليا بتقولي انا في المكان الفلاني تعالي، قومت روحت لقيت زهره قاعدة في الأرض شبه مغم عليها ومها واقفه ماسكه الفون بتطلب اوبر.. اومال انتي كنتي فوق بتعملي ايه لما اختك نازله تعبانه اكتر من الاول!!
ترد تقولي هي ضغطها واطي بس وهيتظبط
بيني وبينك مرتاحتش للكلام كله.. ركبت معاهم وروحنا جيت انا ع البيت هنا ومن ساعتها بتعامل مع مها بحذر لحد مااعرف اللي حصل ده تفسيره ايه يمكن انا مكبره الموضوع ع الفاضي
بدر: اه
ده اللي حصل بس متأكدة
هند: والله العظيم انا ما فوتت كلمة وحكيتلك اللي حصل بالتفصيل اهو.. انا معرفش انت بتسأل ليه او ايه اللي حصل بس اللي لازم تعرفه اني ورحمة أبويا مليش دخل في اي حاجة
** في بيت عاصم **
عبير رايحة جاية وماسكه الفون
عاصم: في ايه يا عبير مالك ؟
عبير: بحاول اتصل بالزفته اللي اسمها مها تليفونها مقفووول.. قلبي واكلني وعايزة اتطمن عليها
عاصم: ماتسيبيها يعني هيكون جاريلها ايه ما قاعده عند صحبتها *بغضب* لما ترجعلي بس وانا هشوف الموضوع ده
عبير: هي يعني مشيت من فراغ، ماهو من اللي شافته مفيش بشر يستحمله ابدا
عاصم: بقولك ايه متبدأيش انا تعبان ومش ناقص ها
فريد خارج عليهم.. بقولكو ايه ياجماعة
عاصم: خير في ايه انت كمان
فريد: انا بفكر اخطب قريب.. ايه رايكم 😍
عبير: بجد 😍😍 أخيرا حبيب أمه هيتجوز ويفرحني بيه
عاصم: طب ده خبر حلو.. بس ياترى انت مجهز نفسك وعامل حسابك في اللي داخل عليه
الدنيا بقت صعبه يابني ومفيش حاجة هتتعمل بسهولة لازم تبقى مجهز حالك كويس اوي قبل ما تدخل علي اي خطوة
فريد: ياحج ماهي الشقة موجودة واديني شغال شغلانه حلوة وواحدة واحدة هجهزها واتجوز
عاصم: طب ياترى مين سعيدة الحظ اللي قلبك اختارها بقى وقررت تتجوزها
فريد: لا ده هتعرفوه قبلها علي طول بقي 😍
عبير: مين ياواد اللي شغلتلك بالك متخبيش علينا ده انا هموت واعرف
فريد: مانا قولتلك هقول قبلها بقا ياماما انتي عارفاني بحب اتكلم في كل حاجة في وقتها المناسب
تفتكروا فريد عايز يخطب مين 🤔🤔
زهره قاعده في اوضتها.. جابت شنطة هدومها وحاجتها
زهرة: هقوم ارصص الحاجات دي في الدولاب بقي كفايه عليها قاعدة في الشنطة لحد كدا
قامت وقفت وفتحت الشنطة.. بدأت تطلع الحاجات منها.. لحد ما جه في ايديها التقرير (اللي اخدوه من المستشفي يوم الحادثة)
زهره: صحيح انا مجتش فرصه افتح التقرير ده خالص من يومها 🤦🏼♀️
جالها فضول تفتحه تشوف مكتوب ايه.. فتحته
وبعد ثواني... قرأت الجمله اللي بتوضح ان كان فيه جنين وحصل إجهاض في المستشفي 💥💥💥
بدر داخل الاوضة بالصدفه وبيبص لزهره
زهره بتتلفت وبتبصله بصد@مة وبترفع التقرير
زهره: ايه ده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
.....يتبع