رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم نصار
طارق لبس وجهز نفسه … وقاعد بغيظ مكبت مستنى رنا تخلص …
وكمان فارس.. وفهد اللي مستعجل.. علشان يشوف لارين ….
رنا: بتلبس. وكمان فريحه … طارق قاعد يعد الوقت على الساعه … ومش عايز يتكلم علشان رنا ماتزعلش
فهد: راح خبط على مامته … ماما خلصتي ولا لسه
رنا: ثواني يا حبيبي خمس دقايق واكون جاهزه
فهد: بديق خمس دقايق ايه يا ماما انتي بقالك ساعه بتلبسي … ارجوكي انجزي بقى..
فهد: بابا.!! احم انا قصدي يعني تلبس بسرعه علشان ما نتاخرش اكتر من كده
طارق: قرب على ودنه انجزي … انت تقولها اخلصي.. علشان انا قاعد بقالي ساعه مستنيها …وخايف اتكلم تبلعني..
رنا: بتقول حاجه يا طارق
طارق: احم ا.اابدا ياحبيبتي انا بزعق ل فهد علشان ب يستعجلك.. بقوله سيب امك براحتها
طارق: لا انا ما اقولكش … انا في الشده شديد … وفي القوه قوي. هههههه.
فهد: ههههههههه … وزعق ما تخلصي بقى يا ماما
رنا: حاضر..حاضر اهو خارجه.. ايه متصربعين على ايه..
طارق: انا عارف عمال اقوله براحتها … براحتها وهو اللي مستعجل
فهد: صادق ياحج … ومستعجل ع ايه !!!؟
خالو أشرف اتصل … وقال انهم رايحين على فيلا الصاوي. مع جدو مصطفى ونانا شيرين … وكمان عمو حسام وكلهم رايحين في الطريق … واحنا لسه في البيت …
فهد: ها.!!! لارين.. وانا هعرف منين … اكيد هما كمان في الطريق …
فريحه: جت من وراهم.. لا لسه ما اتحركوش من البيت..
رنا: مراد اللي قالك.!؟
فريحه: ايوه يا مامي.. مراد كلمني وقالي انه لسه بيلبس.. وكمان نور. ورينو. وزين. لكن بقى عمو آدم وطنط مريم مش عارفه ما ساألتش بصراحه.
طارق: لا يا حبيبتي.. آدم ومراته.. لازم يوصلوا اخر ناس.. اموت واعرف بيتاخروا في ايه.. والواد آدم ده بيعمل ايه..
رنا: هههههه وانت مدايق ليه يا حبيبي..
طارق: وهتدايق ليه يا روحي … حبيبتي وعمري كله جمبي. هعوز ايه تانى
رنا: حبيبي انا ياناس.. ربنا يخليك ليا يارب.
طارق: هييح حبيبتي انتي. اموواه ع الهوا
فهد: بغيظ ما تيلا بقى يا جماعه
———بقلمى Mariem Nasar
مراد: نزل.. وكمان زين جهز ونزل … كمان رينو لبست ونزلت بعد ما اتصلت واتطمنت ع رودي.. وأنها خرجت من المستشفى بالسلامه..و بعدها نور … وكلهم قاعدين في الليفنج..
نور. بجد يامراد. انا طالعه حلوه.
مراد بص ل زين. الحق. اختك نور بتقول هي طالعه حلوه..
زين: حلوه بس. مشاء الله عليكي يا نور. زى القمر. والفستان. تحفه بجد عليكى. قمر. قمر
نور: ميرسي بجد. وانتو تهبلو.. بجد عسلات اوى
رينو: استغفر الله العظيم يارب. يعنى ايه يعنى. انا مش باينه للدرجه دى. خيال. هوا
زين. سيبك من المعاكسة بتاعة الواد ده.معاكسته بيئه. انتى بجد قمر يارينو. والله زى البدر مشاء الله. وكمان الطقم هياكل منك حته
رينو: ايوه كدا. مبتجوش غير بالعين الحمرا. وأبيه مراد انا بحب كلامه اوى..
زين: اشبعى بيه. انا غلطان. بت رخمه. فكرتك كيوت.
مراد: كيوت هههههههه.اديك بالشلوت هههههه وضحكو …
زين: اووف انا مش عارف بيعملوا ايه كل ده …
مراد: دول لو بيلبسوا. كل اللي في الدولاب.. كان زمانهم خلصو..
نور: الساعه ١ وكلهم في طريقهم على هناك..
مراد: طارق ورنا.. الل كنت باقول عليهم هيوصلوا متاخر.. خرجوا حالا من الفيلا وفي الطريق ورايحين عند جاسر..
رينو: مستعجلين على ايه.. وقامت بتقلد مليكه …. ايه ده.. ايه ده … داده سنيه. لما تحطي العصير قدامي حطيه بطريقه متحضره. هههههههههه
وداده سنيه. قالتلها يووه يابنتي ما انا حطيت الكوبايه اهي احطها ب متحضره دى ازاي يعني …
مليكه: يااااى. بنتك.. انا بنتك.. اوووف روحي روحي يلا ….
…ولفت ل نور.. وبتقلد مليكه اكتر.. وانتي يا مريم جبتي الطقم اللي عليكي ده منين … اكيد طنط مريم مساعداكى فيه ….. بت رخمه وقليلة الذوق …. كلهم ضحكوا …
زين: عارفه لو ماما سمعتك وانتي بتتريقي على حد.
رينو: عارفه. عارفه. حرام وعيب. بس اللي هي بتعمله مع مريم ده.. وزياد كمان.. مش عيب وحرام. انا اصلا حابه الحفله.. لكن كل ما افتكر مليكه دي وتصرفاتها.. ماببقاش عايزه اعدي من جمب بيتهم اصلا …بت حيزبونه بصحيح.. عارفين. دى كانت عيزا رودي صحبتى كانت هرتها مقالب..
وكلهم بيضحكو عليها …