رواية الساحرة بقلم ميرفت السيد
هانت خلاص مسألة وقت احنا اتأكدنا
امنية تفتكر هانقدر
ابتسم بمكر وقالها وهو بيحضنها عيب يامونا
ارجعيلها ياللا
ومشي
ياولاد ال....
هو في ايه
صاحبة عمري جيباني لشريكها في مؤامرة عليا وانا زي الهبلة
انا لازم اعرف الحقيقة
دخلت امنية واتعاملت معاها عادي مثلت انها بتطمن عليا وانا اتحججت اني تعبانة وعاوزة ارتاح خرجت راحت اوضتها وانا قومت اتصلت بماما وحكينلها كل حاجة
وانا صممت اكمل
وبعد معاناة معايا وهي عارفة العند بتاعي اتفقنا اني افتتح مكالمتي معاها بجملة ست الكل والا ابقى في خطړ واتفقنا لو عدا يوم بدون مااكلمها تتصرف بطريقتها
طبعا مانمتش وغمضت عنيا وطلبت مساعدة جدتي
جت بوشها الجميل وقالتلي بابتسامة كملي مشوارك ومټخافيش انا معاكي بس لازم تكتشفي بنفسك
قدرك هو الي جابك
طب مين دول
دول نسل الطمع
يعني ايه
انا لازم امشي مټخافيش انتي اقوى مما تتخيلي
وافتكري دايما انتي مش لوحدك
واختفت
استسلمت للنوم والصبح امنية صحتني
قومت اخدت شاور ونزلت لقيتها مع فارس ومحضر الفطار عالبحر
خرجت وانا باتظاهر اني طبيعية بس كنت صامتة
فارس قالي انا محضرلك النهاردة مفاجئة هاتعجبك اوي
فارس متبقاش مفاجئة لو قولتها
ولاايه رأيك ياسحر
اه طبعا
فارسياللا بينا..
ياترى هاتودوني فين مش عاوزة اتفاجيء وخاېفة اغمض عنيا قدامهم الفت نظرهم ليا
وفجأة جاتلي فكرة
لسة بيستعدوا عشان نمشي قولتلهم استنوا انا ..
يتبع
رواية الساحرة الحلقة السابعة
ثانية واحدة ياجماعة
بصوا لبعض باستغراب
اه نسيت حاجة في اوضتي مهمة
وسيبتهم وطلعت اوضتي قفلتها عليا وغمضت عنيا بتركيز دقيقة وفهمت خطتهم وركزت على جدتي سمعت صوتها بيقولي بانتظارك عند الباب
ابتسمت وفتحت الدولاب جبت نضارة شمس كبيرة ولبستها
ونزلت ضحكت أمنية وقالت مدمنة النضارات طول عمرك وملكة الأناقة
زمان كنت باخد كلامها على انه حب وصداقة دلوقتي عرفت انه كدب ونفاق
طبعا عملت اني متفاجئة لما روحنا يخت خاص بيه
ايه دة دي مفاجئة خطېرة
ايه رئيكم
امنية تجنن يافارس
كويس ان معايا الصن سكرين بتاعي
ركبنا معاه وانطلق بينا في البحر لحد ماوصلنا عند جزيرة صغيرة كدة
وقف هناك وقال تعالوا هاوريكم اكتشاف في الجزيرة دي هايعجبكم اوي
مشينا معاه وكنا بنتفرج عالمناظر الطبيعية وجمالها وهو بيقود الطريق لحد ما وصلنا الى كهف
بصيت لقيت لغة غريبة
قولتله مش عارفه دي لغة إيه
قالمش عارف بس قولت يمكن تعرفي انتي
اشمعنى انا
امنية يمكن لانك معاكي كذا لغة
اه بس دي لغة غريبة جدا معرفهاش
هو انت جايبنا هنا ليه
ضحك فارس وقال بافرجك عالبروجرام الي هايتنفذ مع الجروبات
بس مشكلتي الوحيدة هي الكهف دة
امنية طيب هانعمل ايه دلوقتي وغمزتله انا شوفتها واتجاهلتها
فارس ولاحاجة انا محتاجلك ياسحر
مش فاهمة
لا انتي هاتتعبيني كدة انا محتاجلك تتعاوني معايا بمزاجك
انت مچنون ماتفهمني الالغاز دي
شوفي بقى انا مش دافع كل دة وصممت اظهر انا بنفسي بعد بحث سنين عنك عشان نفضل نلف على بعض
وفجأة طلع مسډس وظهر اربع رجالة مسلحين من ورا الصخور
ايه دة انت بتعمل ايه يا فارس
قرب مني وكتفني وحط المسډس على راسي
وراجل تاني كتف امنية
وقالي بهدوء شوفي بقى ياسحر محدش هايعرف يفتح الكهف دة غيرك
انت اټجننت وعاوز تقتلني انت بتخرف بتقول ايه
مسك الفون واتملم وبعدين اداهولي قالي كلمي لتفتكريني باهزر
وضع الفون على ودني حبيبتي ياسحر انتي كويسة حد اذاكي
وصوت اختي يامجرمين انتوا عاوزين ايه مننا
ماما انا كويسة طمنيني عليكم
محدش هايقدر يقربلنا مټخافيش علينا
خطڤ مني الفون
يامجرم
عشان تعرفي اني مش باهزرخلصيني افتحي الكهف
طيب ايه ضمانك اني لو فتحته هاتسيبنا ومش هاتقتلنا
مرر ايده في شعري وقالي في ودنيعشان لسة محتاجلك دي البداية عارفة لو طاوعتيني انتي بقوتك وانا بفلوسي ونفوذي هانملك العالم
انت مين اصلا
انا الي من نسل الباحثين عن الكنوز والي اغلب طرق الوصول ليها محتاجة ساحرة من نسل الامازونيات عشان هما مفتاح الكنوز خلصيني افتحي الكهف
قلت في سري زي ماجدتي قالت نسل الطمع
ياللا ياسحر صبري بينفذ هاقتلك أهلك لو فكرتي تغدري
بصيت عالحروف الي على باب الكهف بتركيز لقيتها بتترجم قدامي
قولتله مش هاعمل حاجة الا لما انأكد انك سبت اهلي ساعتها انا تحت امرك
افتحي الباب واوعدك اني هاسيبهم
ههههههههه اصدق وعد منك انت
سحر هاقتلهم بجد واولهم امنية
ضيع وقت واقتلنا ومش