رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم نصار
زين: ريتال قولى زين …
ريتال:بحرج.. احم … زين..
زين: زين
ريتال: احم … زين
زين: شاطره. انا بقى عايزك على طول … بعد كل مراجعه … تجيبي ورقه وقلم وتكتبي فيها زين 20 مره … اتفقنا.
ريتال: هههههههه
زين.: شاف ضحكتها عن قرب.وقلبه دق: ريتال ضحكتك حلوه قوي …
ريتال: احم.. ميرسي يازين
زين: شايف ان ده وقته ريتال..
ريتال: نعم.
زين: الحجاب جميل جدا عليكي.. وخصوصا الغوامق
ريتال: بحرج. ورقه. ميرسي جدا لحض……يا زين
زين: خلاص مش قادر لما سمع اسمه برقه.. ريتال..
ريتال: نعم..
زين: انا بحبك..
ريتال: قلبها دق بسرررعه كبيره … واتوترت. والفون وقع من ايديها … والاوراق طارت وكل حاجه والكتب …و بتاخد نفسها بالعافيه … وحاسه انها هيغمى عليها …. زين مش عارف يعمل ايه.!؟
واحده راحت ل زين.. حضرتك انت عملت فيها ايه..!؟
البنت: انا شايفاك من بدري قاعد معاها …ودلوقتي البنت هيغمى عليها.. تقدر تقولي انت عملت ايه..!؟
زين: برخامه.. حضرتك انا معملتش حاجه انا يادوبك اعترفتلها اني بحبها وكان صوته عالي..
البنات كلهم ابتسموا وفوقو ريتال. واحده منهم فوقي. فوقي كده.. بصراحه يا بختك … الواد مز قوي..
وزين.واقف بعيد عن البنات علشان ما ينفعش يقف وسطيهم. ولكن كان خايف على ريتال جدا.. وكمان شاف انه استعجل …
البنات مشيو بعد مااطمنو علي ريتال.. وريتال قاعده مكانها … زين راح قعد جمبها..ريتال ….ريتال …مالك..!؟
ريتال: احم.. وصوتها مش طالع …
زين: اهدى … ريتال !! انا اسف.!!! انا اسف بجد.. انا حسيت اني لازم اقولك على اللي جوايا … بس اكتشفت انى استعجلت … وبزعل حقيقي … ريتال انا بجد اسف … لاني حسيت اني لما قولتلك بحبك كان هيجيلك ساكته قلبيه ولا حاجه …
زين: ابتسم: انت كويسه دلوقتى
ريتال: بحرج.. ايوه كويسه
زين: يعني مش زعلانه مني
ريتال: هزت راسها بي لاء
زين: بصيص امل.. قدامه وفرح … يعني بجد مش زعلانه. لاني ضميري مأنبنى وحاسس انك تعبتى بسببى. وكفايه الأوراق الل طارت ف كل حته..
ريتال: حست انها لازم تبطل تتوتر.. وتسمع كلام مامتها.. والا هتخسر كتير.. احم وهي في واحده هتزعل من حبيبها.
. ووشها اتحول جمرة نار..و قامت من مكانها بسرعه.. عن اذنك هاروح الحمام حاسه اني عايزه اغسل وشي.
زين: ب فرحه وسعاده.. ان ريتال اخيرا نطقت حتى لو ما قالتش بحبك.. بس المهم انها نطقت..
وقالها: اتفضلي.. وانا هستناكى هنا..علشان اوصلك
ريتال مشيت من غير ما ترد عليه …. وهي ماشيه زين بيحبني … زين بيحبني … زين بيحبني ….
وزين ماسك فون ريتال.. والاوراق وقاعد فرحان وحاسس انه اسعد واحد في العالم … لانه تخطي اهم مرحله في حياته … واللي هي اعترافه ل حبيبته انه بيحبها
———بقلمى Mariem Nasar
رينو قاعده في الفصل جمب رودي … ومركزين مع الميس وهي بتشرح..
رودي: بدات تتالم.. اااه
رينو: مالك يا زفته..!؟
رودي: مش عارفه يا رينو جمبي بيوجعني قوي.
رينو: بصوت واطي … طفحتي ايه تاني ياطفسه.انا عارفاكي. كلبة اكل من بره انتي.
رودي: والله من آخر مره ما اكلت حاجه.. وبعدين بقولك جمبي.. جمبي اللي بيوجعني يا غبيه ااه
رينو: انا مش قولتلك لازم تكشفي. دي مش اول مره تقوليلي جمبك بيوجعك…
رودي: اممممم ااااه ياستي انا باخد مسكن وبعدها بتحسن …. انا هاقوم استأذن اروح الحمام. واخد المسكن..
رينو: طيب خلي بالك.. ويا ريت تروحي تكشفي.. ولو مش قادره تنزلي لوحدك. انا هنزل معاكى..
رودي: ااه بألم.. ان شاء الله هبقى اكشف.. وخليكى. انا هنزل بسرعه وهرجع.. وقامت من مكانها.. ولسه هستأذن من الميس.. رودي جمبها كان بيتقطع اااااااااااه وصرخت وكل الفصل.. والميس اتخضو.. على رودي …
ورينو..خافت ع صاحبتها وعيطت..رووردى..روودى م..مالك يارودى