رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم نصار
ولارين كتمت الضحكه وعرفت ان كده ابوها قلب على مراد العدوي
نادر: انا باكلمها بكل أدب يا اونكل وفجاه ضربتني بالقلم يرضيك
آدم: يختي اسم الله
المدير: افندم حضرتك
آدم: ما بصش للمدير وقام لف حوالين نادر وهي ضربتك علشان كلمتها بأدب بس يا ندوره
نادر: احم هو ايوه يا اونكل صدقني وحياه بابي ده حصل
آدم: وحياه بابي يا طعمه
المدير: لا انا مسمحش بالمهزله دي. بنت حضرتك زودتها قوي
آدم: راح قعد قدام بنته وقالها قولي يا رينو اللي حصل
لارين: حكت كل حاجه لابوها وقالت بس يا بابى هو قرب جامد وانا ضربته بالقلم وبعدها مسكني من دراعي جامد وجابني هنا حتى المدير ماقالوش ان كده غلط وعيب وحرام
المدير ونادر ارتاحوا وحسو بالنصر والمدير غمز لابنه
وآدم راقب وقومها واخدها وراحوا عند نادر
وقالها حبيبتي انتي غلطانه انك ضربتيه بالقلم
لارين: بس يا بابا ده..
آدم: حبيبتي انتي كنت قلعتي اللي في رجلك ونزلتي على وشه بالجزمه تلطيش وعلا صوته في اخر كلمتين لدرجه ان المدير والمدرسه ونادر اتخضوا
المدير: جزمه انا ابني نادر يضرب بالجزمه انت مش عارف هو مين وابن مين
آدم: ببرود قرب على ودن المدير وقاله كام كلمه في ودنه قاله ابنك ——-
والمدير واقف مصدوم من كلام آدم اللي قاله ابنك ايه وهاعمل فيه ايه
وزعق وعلا صوته بنت آدم العدوي ما حدش يقدر يفكر يلمسها ولا يتعرضلها في طريق فهمني يالا
واحمد ربنا انها ما اتصلتش علي اخواتها الرجاله وبص للمدير كان زمانك بتاخد عزاه
واسمع انا ممكن باشاره واحده اقفلك ام المدرسه دي فاهم واخليك من الصبح تشحت انا هسيب ابنك لاني حاسس انوووو وبص بقرف من فوق لتحت لابنه …..
وبص ل رينو وشاورلها تعالى يحبيبتى وحط ايديها في دراعه ومشيوا وسابوا المدير ونادر يولعوا في نفسهم
رينو: انا اسفه يا بابي بجد اني عملت كده
آدم: حط ايده على راس بنته انتي لو ما كنتيش عملتي كده كنت هازعل منك بنتي انا ماحدش يلمسها واللي يقرب منك اعملي نفس التصرف ده وبعدين ده عيل فرفور كده في نفسه
رينو: ههههههه ندوره ده عيل كده غريب هو انت قولت ايه للمدير يا بابي في ودنه على ابنه وكنت هتعمل فيه ايه
آدم: مش عارف يرد لانه قال كلام جارح للمدير ووصف ابنه وصف مش حلو خالص
حبيبتي مين البنت اللي كانت قلقانه عليكى دي
رينو: اه دي رودي زميلتي في المدرسه
آدم: شكلها بتحبك
رينو: ايوه دي طيبه خالص
آدم: طيب يا حبيبتي انا هاروحك واطلع على الشركه علشان في اجتماع مهم هناك وسبته وجيتلك اوكي يا روحي
رينو: سوري يابابى عطلتك عن شغلك
آدم: حبيبتى انتي بنوتى وحمايتى ليكى فرض عليا واى وقت لو لا قدر الله حصل حاجه اتصلى وفورا
واه يقلبى متعرفيش ماما علشان متقلقش عليكى هتقول اكيد الواد ده هيأذى بنتى وانتى عارفه بقى اوكى ياروحي
رينو بحب وسعاده اوكي يا بابي
———بقلمى Mariem Nasar
مراد في العربيه بيوصل فريحه
مراد: يا بت خلاص ما تزعليش
فريحه: انت تسكت خالص انت السبب في اللي حصلي ده
مراد: كاتم الضحكه حبيبتي هو انا قولتلك تجري بسرعه وكمان بكعب عالى اهو اتقلبتي على وشك
بس خلي بالك انا لو كنت شوفتك ماكنتش هاخليكي تقعي ابدا ولا وشك يبوس الأرض كدا وكتم الضحكه
فريحه: بغيظ وعلت صوتها انت جيت ليه انت جيت لييه.. بعد كده ما تجيش عندي اي مشوار يخص شغلي فاهم
مراد: فرمل العربيه نعم يختي عيدي كده تاني اللي قولتيه اصلي ما سمعتش
فريحه: بخوف سكتت لان مراد رغم هزارو وروحوا الحلوه عصبي جدا ميكس من آدم على طارق
مراد: علا صوته ما تقولي
فريحه: اتخضت بقولك ايه روحني انا متدايقه من شكلي ده
مراد: بتريقه تخصصك يا قلبي وانتي اللي وافقتي على البهدله دي انا وطارق رفضنا بس انتي وامك بقى
فريحه: امك اسمها امك اعااااااا
مراد: ايه الهبله دي بتعيطي ليه دلوقتي
فريحه: اعاااااااا كان في بقره بعالجها وكنت هاخد عليها درجات كويسه بس انت جيت بوظتلي كل حاجه انت جيت ليييييه
مراد: فصل ضحك عليها بقره اه ما انتي من صغرك وانتي بتحبي البقر
فريحه: كانت بتعيط وبعد كلمته ضحكت جامد