الأحد 24 نوفمبر 2024

رواية حرب العشق الفصل الرابع عشر 14 بقلم هالة احمد

انت في الصفحة 1 من صفحتين

موقع أيام نيوز

سليم بعصبيه: انت بتهددني يا امجد 
امجد بزعيق: ايوه يا سليم بهددك مراتي وبناتي في حضن راجل غيري وانت واقف بكل سهوله وبرود بتقولي كده منتظر مني ايييييه 
سليم بهدوء: مينفعش تظهر دلوقتي يا امجد لان ظهورك هيشكل خطر علينا كلنااا انت لسه مخلصتش العمليه اللي انت فيها وبعدين انت في عين الناس والقانون ميت 

امجد بعصبيه: مش مهم اي حاجه المهم ان اشوف بناتي ومراتي قبل م الراجل ده يلمسها او يجي جنبهااا 
سليم بثقه: متقلقش من الحته دي لان حمزه مش هيلمسهاا ولا هيجي جنبهاا وبعدين حمزه عمل كده لاجل مصالح وبس علشان يوقعناا امجد حاول تتمالك اعصابك لغايه منخلص من حمزه كلها بقت ايام قليله اوي وهنوقعو وساعتها ارجع لمراتك وبناتك 
امجد بتفكير: ماشي بس تزودلي ع المبلغ 2مليون كمان
سليم: تمام 
سليم سابو ومشا مع رجالتو وقف وقال ل حسين: حاولو تخلصو العمليه دي بسرعه وتخلصو عليه في اقرب وقت امجد مجنون وهيوقعنا كلنا معاه فاااهم 
حسين: تمام يا بيه 
سليم ركب عربيتو ومشا.. 
عند حمزه وعشق حمزه كان قاعد في البلكونه بيبص في الفراغ اللي قدامو كان جواه شعور متلخبط ومش عارف يتصرف ازاي وكانت عشق نايمه جوا قام دخل ليها لقاها نايمه بكل براءه ولطف.. 
قرب ليها وقعد قدامها وقال: ليه كده يا عشقي ليييه انتي متعرفيش انا اتوجعت قد اي بسبب الكدب والخداع ده ليه طلعتي زيها انا حبيتك من اول مره شوفت عيونك فيها وكنت بساعدك وانا معرفكيش ولا اعرف حاجه عنك ليه تأذيني بشكل ده ليه انااا»
وقام من مكانو وقال بقوه مزيفه: انتي ي هانم انتي اصحي 
عشق صحيت وبصتلو وقالت: نعم 
حمزه بسرحان في عيونهاا النعسانه الحزينه: اييي قومي علشان ناكل 
عشق بصتلو بدموع وقاالت: مش جعانه اطلع وسبني 
حمزه بزعيق: عششششق خمس دقايق لو ملقتكيش برا قاعده قدامي ع السفره هتشوفي وش مش هيعجبك دلوقتي فاااهمه 
عشق نفخت بقوه وقامت وقالت وهيا بتشوح ايديها: يووووه بقااا بيخوفني هوا بعضلاتو يعني اي داااا 
وسابتو وطلعت وهو ضحك فنفسو ع طفولتها اللي لسه موجوده رغم كل اللي شافتو ورغم كبر سنهاا ولكنها طفله.. 
طلع وراها قعد ع السفره وقال: هاا هناكل السفره يعني ولا اي 


عشق بصدم#مه: نعم يخويا انت عاوز اي يعني 
حمزه: يعني هتقومي تعملي اكل علشان انا وانتي جعانين 
عشق بتمثيل التعب: يالهوي انا تعبانه اوي مش قادره اي الدوخه الفجأه دي عاوزه ابقا اسال الدكتور منا جايبه توأم برضو يعني كتيرررر عليااا هاااا يجماعه كتيررر 

حمزه ضحك غظبن عنو وهنا سرحت عشق في ضحكتو الجميله اللي اول متشوفها كأن الدنيا كلها ضحكتلها حطت ايديها ع خدهاا وقالت فنفسها: يخربيت جمال امك مع ان امك حربايه ياربي والله انا محظوظه ان انا ع اسم المز ده 
حمزه لاحظ شرودها وقال: هاااا هناكل اي 
عشق باحراج: احم انا بقول ناكل اي حاجه من ايدك 
حمزه قام من مكانو وقال: ماشي تعالي ورايا علشان تساعديني بس. 
عشق قالت فنفسها بحب: وراك لاخر العمر يا حموزتي مش للمطبخ بس 
ودخلو سوا وطبخ حمزه بمساعده عشق اللي كانت كل شويه بتبصلو بكل حب رغم اللي عملو فيها واللي لسه بيعملو 
وطلعو حطو الاكل ع السفره وقعدو ياكلو 
في المستشفي عند صفاء كان ادهم ووفاء قاعدين وفجأه دخل عليهم سليم وقال بسرعه: هااا لقيتو عشق مرات حمزه 
ادهم بلا مبالاه: ااه لقاها 
سليم بسرعه: وهما فين دلوقتي مش شايفهم يعني في المستشفي 
صفاء بضحك: اخدها ومنعرفش اخدها وراحو فين يلا الله يهدي سرهم 
سليم بعصبيه: نعم اخدها فييييين 
وفاء قامت بسرعه وقالت: تعالا يا سليم برا عاوزاك شويه 
سليم طلع معاها 
وفاء بنرفزه: انت اتجننت متتحكم في غضبك شويه 
سليم بعصبيه: مينفعش ممكن حمزه يضعف ويلمسها وانا مش عاوز كده 
وفاء: واي اللي فيها يعني م يلمسها انت اي يخصك 
سليم بغضب اكبر: ده انا كنت اقتلو 
وفاء: انت بتعمل كده علشان جوزها يعني 
سليم: جوزها اي وزفت اي بس عشق ملكي انا.. انا بعدت جوزها مخصوص علشان تبقا بتاعتي انا ومش هسمح لحمزه انو ياخدها مني مش هسمح بكده
وفاء: نعم ازاي يعني اللي بتقولو ده 
سليم: زي ما سمعتي عن اذنك 
وسابها ومشا» 
عند شروق واسر 
شروق بهدوء: اسر انت نيمت البنت ولا لسه 
اسر طلع من الاوضه بسرعه وقال: هششششش انا مصدقت انها نامت 
تعالي نقعد هنا بقا نرتاح شويه 
قعدو الاتنين وتنهدو بقوه وبصو لبعض وضحكو 
شروق بضحك: كان شكلك حلو اوي وانت قاعد تحايل في البنت علشان تسكت وتبطل عياط
اسر بضحك: ولا انتي لما دمعتي وكنتي شويه وهتعيطي بسبب ان البنت مش عاوزه تشرب اللبن 
وفضلو يضحكو واسر فضل يبصلها وهيا بتضحك وقد اي كان شكلها جميل هيا وغمازاتها المحفوره دي.. 
شروق لاحظت ده وقالت: امقوم انا بقا انام شويه لاني تعبانه اوي اوي 
اسر شدها وقعدها جنبو وقال: في فيلم حلو هيبتتدي هنسمعو سوا ماشي 
شروق بسرحان في عيونو وتوتر من قربو: بس انا عاوزه انام يا اسر 

 

انت في الصفحة 1 من صفحتين