الخميس 28 نوفمبر 2024

رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم نصار

انت في الصفحة 64 من 316 صفحات

موقع أيام نيوز

نور: بغيظ. اي واحده تقرب منك يا محمد.. تقول على نفسها يا رحمن يا رحيم..
محمد: قلبه دق من تانى من غيرت نور.. ولا مليون بنت يانور تملى عين محمد عزيز. هي نور..نوور وبس
نور: اتحرجت.. اتفضل بقى الطقم عندك اهو.. وغير هدومك.. وانا هستناك بره علشان توصلني..
.. وفعلا نور خرجت.. واستنت محمد بره …
. ومحمد غير هدومه.. وكان اسعد واحد في العالم واخد نور وخرج معاها … وفتحلها باب العربيه وركبت جمبه …

وساق. وشاف الورقه.. وابتسم.. وشغل اغنيه ….بعترف قدام عينيك ….
.وكان مبسوط هو ونور واخيرا.. وطول الطريق يتكلم مع نور ويهزر معاها. زى زمان. ونور جواها مبسوطه.. لان اهم مرحله وهي مرحلة الاعتراف.عدت ع خير.
محمد: وصل نور لحد باب الفيلا. ونزل معاها. وسلم ع كل الموجودين.. ونور سألت ع آدم. رينو قالت. إن بابى لسه ف الشركه.
محمد: استأذن. طيب يجماعه انا ماشى
نور: ماشى. طيب ليه. متقعد شويه
محمد: نفسه يقولها أنه عايز يقعد جمبها العمر كله وميفارقهاش ولا لحظه.. احم. معلش يانور. هعمل مشوار مهم وهروح. واشوفك بكره ان شاء الله.. عند جاسر. اوكى
نور. احم اوكى يا محمد

محمد: جواه: يلهوى انا ع محمد دى. بس الصبر
وعيونهم اتعلقت ببعض فتره.

رينو. نور.. ابيه محمد. نوور. ابيه محمد
اوووف. نووووووووووور.
نور. ومحمد. ها. احم. محمد. طيب ياجماعه بعد اذنكم. ومشى
نور. ايه يارينو. عيزا ايه..
رينو. عيزا ايه.!؟ عايزه افهم. لالا الموضوع ميتسكتش عليه ابدااا. انا بقالى ساعه بنادى عليكو وانتو عيونكو ف عيون بعض.. وواقفين متنحين. في ايه بقى هااا …!!!!
نور. اتنهدت. ابدا. ابدا يارينو. مفيش حاجه. وسابتها وطلعت


رينو. مفيش حاجه. مفيش حاجه ازاى. اومال لو كان فيه. يلا وانا مالى. لما اطلع اتصل ع رودي اطمن عليها …..
———–
محمد. عمل مشوار مهم. ورواح ع فيلا عزيز. وكان طاير من الفرحه. وحكي ل مصطفى وشيرين.. لكن مش كل حاجه. وقالهم. إنه اخيرا.. عرف ان نور بتحبه. وانه ف اقرب وقت هيتقدملها.
شيرين: بدموع. وفرحه وقامت حضنت ابنها. وكمان مصطفى. الل قلبه استريح اخيرا وهيطمن ع ابنه الصغير. ومحمد قعد معاهم شويه. ونبه عليهم أن محدش يعرف خالص بالموضوع ده. واستاذن وروح وكان طاااااير حرفيا من الفرحه. ونام لاول مره وهو مبسوط. وبيعد الساعات علشان النهار يطلع … ويشوف نورو ……

يتبع….

جاسر وملك ومالك بيجهزوا للحفله في الجنينه وعايزين كل حاجه. على اتم الاستعداد..وبعد شويه
جاسر: حبيبتي كله كده تمام.!؟
ملك: تمام قوي قوي يا حبيبي بجد انا مبسوطه.
جاسر: حبيبتي وده اللي انا عايزه انك تكوني مبسوطه.
ملك: حبيبي ربنا ما يحرمنيش منك.
جاسر: ولا يحرمني منك.. انا هطلع دلوقت هاخد شاور واغير هدومي

ملك: اوكي يا حبيبي. وانا هادخل اجهز العصاير مع داده سنيه.. تكون انت خلصت. وانا هطلع بعد منك اخد شاور واجهز نفسي..
..جاسر اتحرك وطالع على اوضته. لكن هو ما شافش مليكه من اخر مره ضربها بالقلم.جاب فونها. ووقف قدام اوضتها.. واتنهد … خبط عليها ودخل وقال مليكه..
مليكه.كانت قاعده على السرير فاتحه اللاب..
جاسر: مليكه..
مليكه: شافت باباها داخل.. ونده عليها لكن مردتش عليه..
جاسر: راح وقعد جمبها على السرير.. ماليكه..
مليكه: بديق.. افندم..؟؟
جاسر: مجهزتيش نفسك ليه.!؟
مليكه: قامت من مكانها.. واجهز نفسي ليه.؟؟

جاسر: تجهزي نفسك ليه..!؟ علشان الحفله يا حبيبتي. وبعدين العيله كلها هتتجمع.. ولازم تكوني موجوده معاهم..

ماليكه. حبيبتك.. والله … انا مش حبيبه حد يابابي.

جاسر: شاف انها لسه زعلانه.. وراح وقف قدامها..

. انتي مش حبيبت حد يا مليكه.. هو انا عندي كام بنت.. علشان ما تكونيش انتي حبيبتي …

.. مليكه.. انا عارف انك زعلانه منى …. وانا كمان زعلان من نفسى.. لاني مديت ايدي عليكي.. لانها اول مره اعملها.. لكن يا مليكه صدقيني.. انا ماعملتش كده من فراغ … يا بنتي انا عايزك تقعدي مع نفسك … وتفكري شوفي تصرفاتك … اعملي مقارنه بينك وبين اي بنت تانيه … واي بنت من بنات العيله … حبيبتي مفيش حد غيرك بيتصرف كده..

. ما فيش بنت بتسهر بره بيتها كده … وكمان يامليكه ايه اللي جرالك … لبسك..!! ايه اللبس اللي انتي كنتي لابساه ده..!؟ انا لما شوفتك باللبس ده.. قولت دي اكيد مش مليكه بنتي اللي انا مربيها

63  64  65 

انت في الصفحة 64 من 316 صفحات